First Whistle – se helppokäyttöisin
-
on lakien ja säädösten mukainen
-
erittäin helppokäyttöinen
-
tietoturva-auditoitu
-
tarjoaa selkeät case management -työkalut, mukaan lukien arkistoinnin
-
SSO-konfiguroitava
-
laiteskaalautuva
-
vahva käyttäjätuki
-
erittäin kustannustehokas
-
kaikki tarvitsemanne kieliversiot
First Whistlen käyttöönotto on todella helppoa: First Whistle on heti käyttövalmis pilvipalvelu, eikä mitään muutoksia IT-järjestelmiinne tarvita.
First Whistle on helppo ja luotettava
ILMOITTAJAN IDENTITEETTI SUOJATTU
-
Ilmoittaja voi tehdä ilmoituksen valitsemallaan laitteella, helposti ja turvallisesti.
-
Ilmoittajaa ei seurata, eikä IP-osoitteita tallenneta.
-
Ilmoituksen lopussa ilmoittaja saa oman tunnisteen, jonka avulla hän voi palata First Whistleen vastaamaan hänelle osoitettuihin kysymyksiin.
-
Anonymiteetin turvaava kommunikointi ilmoittajan kanssa on helppoa.
ILMOITUSTEN KÄSITTELY
-
Ilmoitusten käsittelijät saavat uudesta ilmoituksesta aina hälytyksen sähköpostiinsa.
-
Lakisääteiset viestit ilmoittajalle dokumentoituvat automaattisesti ja aikaleimoin.
-
Työpöytä ja toiminnot ovat helppokäyttöisiä, palvelun sisällä ei voi eksyä.
-
Audit-trail tapausten käsittelystä tallentuu automaattisesti.
-
First Whistlen arkisto mahdollistaa varautumisen myös myöhempiin mahdollisiin oikeustoimiin.
-
Ilmoitusten käsittelijät eivät pysty hävittämään organisaatiolle tärkeää tietoa.
-
Käsittelytyökalut kaikilla valitsemillanne kielillä.
First Whistle asiakkaitamme


















First Whistle on turvallinen
First Whistle on rakennettu tietoturva edellä. Tietoturva-auditointi on toteutettu vuonna 2021.
Teknisen tietoturvan lisäksi olemme panostaneet inhimillisestä virheestä johtuvien tietoturvariskien torjuntaan monin tavoin. Tämä suojaa tapausten käsittelijöitä vahingoilta.
First Whistlen avulla on helppo täyttää kaikki EU:n whistleblowing-direktiivin vaatimukset.
FIRST WHISTLE ON:
- Whistleblowing-direktiivin, sekä GDPR-säädösten mukainen
- Tietoturvallinen, tietoturva-auditoitu
- Laiteskaalautuva
- Digipalvelulain mukaisesti saavutettava
- Markkinoiden helppokäyttöisin
Ilmoituskanavasta aitoa hyötyä liiketoiminnalle
Ilmoituskanavaa ei kannata lähestyä hallinnollisena pakkona, sillä se voi oikein implementoituna tukea merkittävästi organisaatiosi riskienhallintaprosesseja ja auttaa säästämään niin aikaa, rahaa kuin hermojakin.
VAHINKOJEN TEHOKAS RAJAAMINEN
Epäeettinen tai laiton toiminta voi aiheuttaa mittavaa vahinkoa sekä suoraan että välillisesti. Ripeä reagointi estää tilannetta paisumasta suurempiin mittasuhteisiin.
ACFE:n (Association of Certified Fraud Examiners) vuoden 2020 Global study on occupational fraud and abuse -raportin mukaan väärinkäytös tai muu rikkomus havaitaan tyypillisimmin (43%) juuri ilmoituksen perusteella.
Siksi hyvin toimiva ilmoituskanava on paras keino väärinkäytöksistä kertovien, heikkojenkin signaalien havaitsemiseen.
EETTISTEN RISKIEN ENNAKOINTI
Jälkikäteen organisaation on usein helppo tunnistaa tapahtumaketju, joka johti eettisen riskin toteutumiseen ja ne hukatut mahdollisuudet, jolloin suunnan olisi vielä voinut kääntää. Etukäteen nuo hetket tuntuivat vähemmän tärkeiltä tai uskottiin, että aikaa tilanteen korjaamiseen olisi riittävästi. Kannustaminen whistleblowing-ilmoituksen tekemiseen matalalla kynnyksellä voi tuoda merkittäviä hyötyjä.
Aktiivisesti ilmoituskanavasta viestiminen on myös keino muistuttaa oikein toimimisesta. Samalla on tärkeä mainita, mistä linjaukset toivotusta toimintatavasta eli ajantasainen versio Code of Conductista löytyy.
PALAUTETTA ASIAKKAILTAMME
"Koko järjestelmän käyttöönotto meni niin vaivattomasti teidän kanssa, että haluan kiittää lämpimästi ammattitaitoisesta avusta."
“Käyttöönotto on nyt suoritettu ja täytyy kyllä todeta ettei mikään aikaisempi käyttöönotto ole mennyt yhtä kivuttomasti. Kiitokset!"
“First Whistle on ollut meille erittäin helppo tapa täyttää EU-direktiivin vaatimukset. Käyttöönotto oli nopeaa ja vaivatonta.”
First Whistlen käyttöönotto on helppoa ja mutkatonta.
Halutessanne autamme teitä myös ilmoitusten käsittely- ja eskalaatioprosessien määrittelyssä. Tarvittaessa autamme myös henkilöstönne kouluttamisessa. Voitte itse täysin valita, minkä verran tukea mahdollisesti haluatte.
First Whistlen käyttöönoton vaiheet:
Otathan meihin yhteyttä sähköisesti tai puhelimitse tilauksen tekemiseksi.
Tiedot ilmoitusten vastaanottajista ja logonne Juuriharjaan.
Ilmoituskanavan tekninen ylösajo
First Whistle käytössänne.
Tällä hetkellä palvelun toimitusaika on 1-2 viikkoa.
Juuriharjan uusimmat blogikirjoitukset
whistleblowingista ja eettisten riskien hallinnasta kiinnostuneille.

HELPPO JA LUOTETTAVA ILMOITUSKANAVA
Ilmoituskanava tulee pakolliseksi kaikille yli 50 henkeä työllistäville organisaatioille. Ota käyttöön helppokäyttöinen ja luotettava First Whistle -ilmoituskanava.
Palvelun tuottaa Juuriharja Consulting Group Oy.