Skip to content
domino_first-whistle

First Whistle

säädösten mukainen, turvallinen ja helppokäyttöinen ilmoituskanava

VARAA DEMO

NOPEAT LINKIT SISÄLTÖÖN:       PALVELU >        TIETOTURVA >       KÄYTTÖÖNOTTO >        HINNOITTELU >        ILMOITTAJALLE >

First Whistle – se helppokäyttöisin

Syksyllä 2019 vahvistettu EU-direktiivi velvoittaa kaikkia 50 henkeä tai enemmän työllistäviä organisaatioita järjestämään sekä henkilöstölle että useille ulkoisille sidosryhmille whistleblowing- eli ilmoituskanavan.

FirstWhistle-mockup-2022-tervetuloa

 

First Whistle -ilmoituskanavaa käyttävät monenlaiset organisaatiot valtion virastoista pörssiyrityksiin, sekä pienempiin toimijoihin.

 
LATAA MAKSUTON INFOMATERIAALIMME:
LATAA INFOPAKETTI

Asiakkaitamme

Varaa tapaaminen kalenteristamme


Näytämme mielellämme, miten kanava toimii. Samalla voimme käydä läpi kaikki lakiin sekä käyttöönottoon liittyvät kysymykset.
Juuriharja-FirstWhistle-logo-2-valkoinen
VARAA DEMO

Whistleblowing-ratkaisumme First Whistle on:

Turvallinen

ohjaa ilmoitusten käsittelijää toimimaan lakien ja säädösten mukaan
rakennettu tietoturva edellä ja tietoturva-auditoitu 
saavutettava, tarjoaa kaikki tarvitsemanne kieliversiot
laiteskaalautuva
vahva audit-trail

Helppo

aidosti helppokäyttöinen, vuosien ajan asiakaskäytössä ollut ja käytössä hioutunut
tarjoaa selkeät ja helppokäyttöiset case management -työkalut, myös arkistoinnin
vahva käyttäjätuki ja apuna Juuriharjan pitkä kokemus työelämän eettisistä kysymyksistä
kommunikointi ilmoittajan kanssa on helppoa, ilmoittajan identiteetti pysyy suojattuna

Tehokas

erittäin kustannustehokas, tarjoamme myös hintatakuun
sujuva käyttö ja vankka tuki säästävät työaikaa
palvelu skaalautuu myös konsernin käyttöön

Tiesitkö?

First Whistlen käyttöönotto on helppoa ja mutkatonta.

VARAA DEMO

First Whistle on heti käyttövalmis pilvipalvelu, eikä mitään muutoksia IT-järjestelmiinne tarvita.
Halutessanne autamme teitä myös ilmoitusten käsittely- ja eskalaatioprosessien määrittelyssä, sekä henkilöstönne kouluttamisessa. Voitte itse valita, minkä verran tukea haluatte. Kaikki tarvittava apu yhdestä paikasta, lisäapua tarpeenne mukaan. Vuosien kokemuksella tiedämme ja tunnemme keskeiset sudenkuopat. Varmistamme myös, että tiedätte lakisääteiset velvoitteenne. Lisäosia, kuten SSO-konfigurointi, on saatavilla tarpeenne mukaan.

Käyttöönoton vaiheet:

1
Tilauksen teko

Tilaus sähköisesti tai puhelimitse

2
Tietojen toimitus Juuriharjaan

Tiedot ilmoitusten käsittelijöistä ja logonne Juuriharjaan.

3
Tekninen ylösajo

Ilmoituskanavan tekninen ylösajo

4
First Whistle käytössänne

Tällä hetkellä palvelun toimitusaika on 1-2 viikkoa.

Asiakkaitamme

First Whistle on turvallinen

Ratkaisumme on rakennettu tietoturva edellä. Tietoturva-auditointi toteutetaan säännöllisesti ulkoisen auditoijan toimesta.

Teknisen tietoturvan lisäksi olemme panostaneet inhimillisestä virheestä johtuvien riskien torjuntaan monin tavoin. Tämä suojaa organisaatiota sekä ilmoitusten käsittleijöitä vahingoilta.

First Whistlen avulla on helppo täyttää kaikki EU:n whistleblowing-direktiivin vaatimukset.

ILMOITUSKANAVAMME ON:

- Whistleblowing-direktiivin, sekä GDPR-säädösten mukainen

- Tietoturvallinen, tietoturva-auditoitu

- Laiteskaalautuva

- Digipalvelulain mukaisesti saavutettava

- Markkinoiden helppokäyttöisin

Ilmoittaudu maksuttomaan webinaariimme:

 
Seuraava webinaari pidetään
keskiviikkona 13.11.2024, klo 8.30-9.30.
ILMOITTAUDU WEBINAARIIN

Hinnoittelu

First Whistlen hinnoitteluun vaikuttaa:

  • organisaationne henkilöstömäärä

  • kieliversioiden määrä

  • tarvitsetteko tukea esim. käsittelyprosessin määrittelyyn.

Nämä tiedot antamalla saat eritellyn tarjouksen sähköpostiisi. Voit tarpeen mukaan muuttaa tietoja myöhemmin.

Ilmoitusten käsittelijöiden määrä tai ilmoitusten määrä ei vaikuta kustannuksiin.

Juuriharja-FirstWhistle-ikoni-sininen
PYYDÄ TARJOUS

VAHINKOJEN TEHOKAS RAJAAMINEN

Epäeettinen tai laiton toiminta voi aiheuttaa mittavaa vahinkoa sekä suoraan että välillisesti. Ripeä reagointi estää tilannetta paisumasta suurempiin mittasuhteisiin.

ACFE:n (Association of Certified Fraud Examiners) vuoden 2020 Global study on occupational fraud and abuse -raportin mukaan väärinkäytös tai muu rikkomus havaitaan tyypillisimmin (43%) juuri ilmoituksen perusteella.

Siksi hyvin toimiva ilmoituskanava on paras keino väärinkäytöksistä kertovien, heikkojenkin signaalien havaitsemiseen.

 

 

EETTISTEN RISKIEN ENNAKOINTI

Jälkikäteen organisaation on usein helppo tunnistaa tapahtumaketju, joka johti eettisen riskin toteutumiseen ja ne hukatut mahdollisuudet, jolloin suunnan olisi vielä voinut kääntää.  Etukäteen nuo hetket tuntuivat vähemmän tärkeiltä tai uskottiin, että aikaa tilanteen korjaamiseen olisi riittävästi.

Kannustaminen whistleblowing-ilmoituksen tekemiseen matalalla kynnyksellä voi tuoda merkittäviä hyötyjä.

Aktiivisesti ilmoituskanavasta viestiminen on myös keino muistuttaa oikein toimimisesta. Samalla on tärkeä mainita, mistä linjaukset toivotusta toimintatavasta eli ajantasainen versio Code of Conductista löytyy.

 

PALAUTETTA ASIAKKAILTAMME

"Koko järjestelmän käyttöönotto meni niin vaivattomasti teidän kanssa, että haluan kiittää lämpimästi ammattitaitoisesta avusta."
Jaakko HannukselaHR-johtaja, Q-factory
Käyttöönotto on nyt suoritettu ja täytyy kyllä todeta ettei mikään aikaisempi käyttöönotto ole mennyt yhtä kivuttomasti. Kiitokset!"
Janne TikkanenTietohallintoasiantuntija, Lounea
First Whistle on ollut meille erittäin helppo tapa täyttää EU-direktiivin vaatimukset. Käyttöönotto oli nopeaa ja vaivatonta.
Martti Tokolatoimitusjohtaja, Koulutuskeskus Salpaus

Teemme seuraavien tahojen kanssa blogi-yhteistyötä liike-elämän etiikan ja ilmoittajansuojan teemojen parissa:

Boardman logo

HENRY ry logo

Eben-fi logo